Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
LEEUWARDEN – Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceert op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘Druk hè?’. Hiermee haakt de marketingorganisatie in op de laatste reistrend: het ontlopen van grote massa’s toeristen. De campagne gaat om 18.00 uur van start met de lancering van de ‘Druk hè?’ video’s via het Facebookkanaal van Friesland.nl en het LinkedInkanaal van Meetinfriesland.nl. De Dam in Amsterdam en WeidumerHout waren decor voor de video.
Weg van de massa
Steeds meer toeristen willen niet meer met honderden toeristen tegelijk een selfie maken van bijvoorbeeld een Trevifontein. ‘Samen met duizenden anderen iets beleven maakt je vakantie een stuk minder bijzonder’, aldus reistrendwatcher Tessa aan de Stegge. Volgens haar zijn detourvakanties om de massa’s internationale toeristen te ontlopen de trend. Merk Fryslân omarmt deze ontwikkeling met de nieuwe campagne ‘Druk hè?’. Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân laat weten vooral de focus te willen leggen op kwaliteitstoerisme. ‘We vinden het belangrijk de toerist aan te trekken, die bewust kiest voor de rust en ruimte die Friesland biedt. Bovendien hebben wij de 11fountains, dus genoeg plekken voor die originele selfie.’
Reis naar de ruimte
Bloggers, maar ook meeting-, event- en reisplanners maken binnenkort op uitnodiging van Merk Fryslân een ruimtereis naar Friesland. Zowel leisure als het zakelijk toerisme zijn onderdeel van de campagne. Voor de ruimtereisbus, die terug is te zien in de video’s, is een samenwerking aangegaan met Bourguignon Lease & Verhuur, die de bus meerdere malen ter beschikking stelt. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door abri’s op 86 stations, waarvan 75 stations in steden met meer dan 100.000 inwoners. Zie ook Friesland.nl/ruimtereis en Meetinfriesland.nl/ruimtereis.